تالار گفتگوی ایرانیان

ساخت وبلاگ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اداره شركت با مسئولیت محدود:

نصب و عزل مدیر

الف) نصب مدیر:

انتخاب مدیر، مانند شرکتهای اشخاص، می تواند از میان شرکای شرکت یا افراد خارج از شرکت صورت گیرد. مدیر ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی یا یک شرکت تجاری باشد. قانون گذار شرایط خاصی برای مدیریت شرکت با مسئولیت محدود معین نکرده است و بنابراین، هرکسی که دارای اهلیت باشد، می تواند مدیر یک شرکت با مسئولیت محدود شود، بی آنکه این باره، میزان سن او مؤثر باشد. ماده 104 قانون تجارت مقرر می کند که مدیر می تواند موظف باشد ـ یعنی دستمزد دریافت کند ـ یا نباشد. عمل، مدیریت شرکت قبال دریافت دستمزد صورت می گیرد که گاه مبلغی معین است و گاه درصدی از میزان فروش و یا درصدی از سود سالانه. البته هیچ اشکالی ندارد که دستمزد مدیر ترکیبی از سه شکل مزبور باشد. انتخاب مدیر شرکت با مسئولیت محدود ممکن است ضمن شرکتنامه یا اساسنامه یا بعد از تنظیم و امضای اسناد مزبور و یا موجب سند دیگری صورت گیرد. معمولاً شرکا مدیر یا مدیران ضمن شرکتنامه معین می کنند. چنین صورتی، انتخاب مدیر اتفاق آرای شرکا صورت می گیرد؛ چه تمامی شرکا شرکتنامه را امضا می کنند. هرگاه مدیر حین تنظیم و امضای شرکتنامه معین نشده باشد، انتخاب او موجب سندی دیگر می تواند اکثریت آرا باشد؛ چه این اقدام، مشمول ماده 106 قانون تجارت است که اداره شرکت مربوط می شود. موجب این ماده: «تصمیمات راجعه شرکت باید اکثریت لااقل نصف سرمایه اتخاذ شود...» که اکثریتی است براساس سهم الشرکه، بدون توجه تعداد رأی دهندگان. هرگاه بار اول، اکثریت مزبور حاصل نشود، تمام شرکا باید مجدداً دعوت شوند که این صورت، تصمیات اکثریت عددی شرکا اتخاد می شود؛ هر چند اکثریت مزبور دارای نصف سرمایه نباشند. البته اساسنامه می تواند ترتیبی بر خلاف این مقرر کند(ماده 106 ق.ت) .

مسئله ای که مطرح می شود این است که هرگاه اکثریت مزبور حاصل نشود، وضع شرکت چه خواهد شد؛ آن هم با توجه اینکه شرکت باید مدت کوتاهی پس از تشکیل مدیر داشته باشد. فرض کنیم شرکت فقط دارای دو شریک است که هر یک، نصف سرمایه را دارند؛ اما مورد مدیریت شرکت توافق نمی کنند. این وضعیت، آیا شرکت باید منحل شود یا هر یک از شرکا مدیر تلقی خواهند شد؟
اگر شرکتنامه راجع این مسئله راه حلی پیش بینی نکرده باشد، چون قانون تجارت مورد آن پیش بینی خاصی نکرده و قانون مدنی نیز اداره شرکت را فقط یا اذن شرکا مجاز دانسته است(ماده 577 ق.م) باید اداره شرکت را متعسر تلقی کرده، مورد را از مواردی دانست که هر یک از شرکا حق دارد انحلال شرکت را از دادگاه تقاضا بکند؛ اما با مراجعه ماده 114 قانون تجارت متوجه می شویم که بر خلاف آنچه مورد شرکت تضامنی پیش بینی شده است(بند «ج» ماده 136 ق.ت) انحلال شرکت فقط منوط اقامۀ دلایل موجه نیست، بلکه علاوه بر آن، شرکت باید دلیل این امر، ضرر کرده و این ضرر، لااقل نصف سرمایه شرکت را از بین برده باشد(بند «ج» ماده 114 ق.ت ). همین دلیل، راهی باقی نمی ماند جز اینکه یا شرکا توافق کنند که شرکت را منحل کنند و یا اینکه یکدیگر اذن دهند که هر یک برای دیگری معامله کند . غیر این صورت، تصرفات هر یک از آنها، نسبت دیگری فضولی خواهد بود(ماده 581 ق.م). البته این وضع، متناسب با طبع شرکت تجاری نیست و مسلماً پس از مدت کوتاهی اجرای بند «ج» ماده 114 می انجامد؛ یعنی ضرر شرکت و تقاضای انحلال آن توسط هر یک از شرکا. نظر ما چاره ای نیست جز اینکه قانون گذار قاعده ای نظیر آنچه مورد شرکت تضامنی مقرر است، برای شرکت با مسئولیت محدود نیز وضع کند تا صورت بروز فرض مذکور، هر یک از شرکا بتواند انحلال شرکت را تقاضا کند. راه حل دیگر این است که صورت عدم توافق شرکا بر انتخاب مدیر، هر یک از آنها قانوناً مدیر مستقل تلقی شوند که بدون اذن دیگری می تواند مقابل اشخاص ثالث شرکت را متعهد کند؛ قاعده ای که فرانسه آن عمل می شود. شرکا می توانند مدیر یا مدیرانی را برای مدتی معین یا نا محدود انتخاب کنند. صورت عدم تعیین مدت برای مدیریت، باید فرض کرد که مدیر برای مدتی که شرکت حیاتش ادامه می دهد، انتخاب شده است .

ب) عزل مدیر:

قانون تجارت مورد وضعیت ارتباط حقوقی مدیر و شرکت با مسئولیت محدود نص خاصی ندارد. آیا مدیر، وکیل شرکت است یا شرکا، یا اینکه یکی از نهادهای شرکت تلقی می شود؟ قانون گذار مورد شرکت تضامنی و شرکتهای سهامی وضع قاعده کرده و مورد شرکت تضامنی، مدیر را وکیل شرکا تلقی کرده است(ماده 121 ق.ت). پاسخ دادن سؤال مذکور از این لحاظ حائز اهمیت است که باید دید عزل مدیر چه شرایطی میسر است و آیا او اصولاً قابل عزل است یا خیر .
ماده 105 قانون تجارت مقرر می کند: «مدیران شرکت کلیه اختیارات لازمه را برای نمایندگی و اداره شرکت خواهند داشت...»؛ منظور از نمایندگی چیست؟

بنظر ما، مدیر را باید وکیل شرکت تلقی کرد؛ یعنی همان طور که مورد شرکت تضامنی گفتیم. نتیجه، چه مدیر از میان شرکا باشد و چه نباشد، علی الاصول، قابل عزل است؛ اما باید دو فرض را از یکدیگر تفکیک کنیم :

اساسنامه هیچ گونه شرایط خاصی برای انتصاب مدیر معین نکرده است که چنین صورتی، مدیر با توجه ماده 106 قانون تجارت، یعنی با اکثریت سرمایه ای قابل عزل خواهد بود، بدون توجه مدت مأموریت او .
اساس نامه برای احراز مدیریت شرکت شرایط خاصی مقرر کرده است؛ مثل داشتن حداقلی از سواد و تخصص که این صورت، مدیر شرکتبا همان اکثریت مندرج ماده 106 قانون تجارت، قابل عزل است؛ اما انتخاب مدیر جدید باید با توجه اساسنامه باشد و نمی توان مدیری را انتخاب کرد که شرایط مدیر قبلی (شرایط مذکور اساسنامه) را نداشته باشد والا این امر منزله تغییر ضمنی مفاد اساسنامه خواهد بد که اجرای آن مسیر نیست، مگر با اکثریت سرمایه ای و عددی شرکا، آن هم نحوی که ماده 111 قانون تجارت ذکر شده است .
عزل مدیر شرایط خاصی ممکن است موجب مسئولیت شرکا شود. صورتی که خود مدیر نیز بی موقع استعفا کند و این استعفا موجب ورود خسارت شرکت، شرکا و اشخاص ثالث گردد، تحت شرایط خاص حقوق مدنی و با توجه مسئولیت قراردادی و مدنی، محکوم جبران خسارت خواهد شد. ضمن حقوق ایران، نه عزل مدیر از جانب شرکت و نه استعفای او از مدیریت شرکت، نیاز اجازه دادگاه ندارد.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 168 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:41

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

كلیاتی درباره شركت‌های سهامی:

برابر ماده اول لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24 اسفندماه 1347 كه می گوید: (شركت سهامی شركتی است كه سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود مبلغ اسمی آنها است) سرمایه شركت سهامی متساوی القیمه تقسیم شده مبلغ اسمی سهام و حتی درصورت تجزیه آن قطعات سهام باید متساوی باشد.
تجزیه سهم بدین صورت است كه هر سهم ممكن است چند قطعه معین كه (پاره سهم) نامیده می شود تجزیه گردد. هر پاره سهم دارای ارزش معین بوده ولی فاقد حقوق مربوط یك سهم می باشد و مجموع آنها یك سهم را تشكیل می دهد.

انواع شركت سهامی:

ماده 4 لایحه اصلاح قانون تجارت می گوید : دو نوع تقسیم می شود:

نوع اول - شركتهای سهامی عام هستند كه موسسین آنها قسمتی از سرمایه شركت ثبت شده را از طریق فروش سهام به مردم تامین می كنند.

نوع دوم - شركتهای سهامی خاص هستند كه تمام سرمایه آنها درموقع تاسیس منحصرا توسط موسسین تامین گردیده است.

مرحله شكل‌گیری مجمع عمومی مؤسس:

با توجه ماده 16 (ل.ا.ق.ت) موسسین باید قبل از تشكیل مجمع عمومی موسس و ثبت آن اعمال زیر را انجام دهند:

رسیدگی تعهدات پذیره نویسان حداكثر ظرف مدت یك ماه پس از انقضای مهلت پذیره نویسی اعم از اینكه مهلت مذكور تمدید شده یا نشده باشد.حراز اینكه كلیه سرمایه شركت طور صحیح پذیره نویسی شده باشد.
ملاحظه این كه الااقل 35 درصد كل سرمایه شركت بطور نقدی پرداخت و ثبت گردیده باشد.
تعیین و اعلام تعداد سهام هر پذیره نویس.
جلب نظر كارشناس درارزیابی آورده های غیرنقدی كه فقط موسسین تعلق دارد.
برابر ماده 77 (ل.ا.ق.ت) صاحبان آورده غیر نقدی از حق رای هنگام رسیدگی مجمع موسس مورد آورده های مذكور محروم می باشند و از سوی دیگر سرمایه غیر نقدی را كه موضوع مذاكره و رای می باشد. از حیث حد نصاب جز سرمایه شركت منظور نمی داردند.
دعوت مجمع عمومی موسس كه چنین دعوتی روزنامه كثیر الانتشار عمل می آید كه برابر بند 14 از ماده 9 طرح پذیره نویسی قبلا تعیین گردیده است. دعوت مجمع عمومی موسس رعایت مفاد مواد 97 و 98 بعد (ل.ا.ق.ت) الزامی باشد. دستور ماده 98 (ل.ا.ق.ت) فاصله نشر دعوتنامه مجمع عمومی و تاریخ تشكیل که ثبت میشود حداقل ده روز و حداكثر چهل روز خواهد بود.

وظایف مجمع عمومی موسس :

مجمع عمومی موسسینی که شركت را ثبت کرده اند بایستی بدوا اجرای ماده 101 (ل.ا.ق.ت) هیئت رئیسه شامل ریاست مجمع و نظار و منشی جلسه را انتخاب و برابر ماده 74 (ل.ا.ق.ت) گزارش موسسین رسیدگی و صورت لزوم آن را تصویب نماید. سپس ضمن احراز پذیره نویسی كلیه سهام شركت و تادیه مبلغ لازم تصویب طرح اساسنامه شركت و عنداللزوم اصلاح آن مبادرت ورزد و بالاخره مجمع مذكور اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شركت را انتخاب و ثبت کند و روزنامه كثیرالانتشاری را برای آگهی های بعدی شركت تعیین نماید.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 163 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:41

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(به انگلیسی: Virtual Private Network، به اختصار دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
)، شبکه‌ای است که اطلاعات در آن از طریق یک شبکه عمومی مانند اینترنت جابه‌جا می‌شود اما در عین حال با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری و با احراز هویت (به انگلیسی: Authentication)، این ارتباط هم‌چنان اختصاصی باقی می‌ماند. وی p ان به طور عمده برای ایجاد ارتباط بین شعبه‌های مختلف شرکت‌ها و یا فعالیت از راه دور مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی در ایران برای دور زدن تحریم ها بهترین ابزاری که می توان از آن بهره برد سرویس های پ ر و ک س ی و وی p ان می باشند

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 174 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 0:22

هفته ی پیش با یکی ازدوستانم سوار ماشین بودیم. من پشت فرمون بودم. از کنار یه سالن بدن سازی رد می شدیم که دیدم یه چند تا جوون که از من شش هفت سالی بزرگتر بودنو هیکلشون هم پنج شش برابر من بود اون جان. گفتم: «هوی پدر سوخته ها، بیام اونجا پدرتونو در بیارم». اونا هم دویدن طرف من، منم گازشو دادم و رفتم. یکم که دور شدم، دیدم دیگه اثری ازشون نیست.

توی ماشین با دوستم کلی خندیدیم. بعدش دوستم دید یه سالن بدنسازی دیگه هم هست. گفت سرعتتو کم کن منم یه بار امتحان کنم. منم سرعتو کم کردم و دوستم به اونا بدو بیرا گفت. اونا هم اوفتادن دنبالمون. من هم که از این کار بد دوستم خوشم نیومده بود، ماشینو نگر داشتم. دوستم گفت تورو خدا زود باش الان میرسن. منم حرف نزدم. بعدش اونا رسیدنو دوستمو پیاده کردن. منم پیاده شدمو گفتم آقا من شرمندم، این داداشمه یکم قاطی داره. به هر کی که می رسه فحش میده. هزار بار بردیم آسایشگاه ولی تاثیری نداشته. من از طرف داداشم از شما معذرت می خام. اونا هم دلشون به حال دوستم سوخت عذر خواهی کردن گفتن ببیخشید ما نمی دونستیم حالش خوب نیست. آقا انشاءالله که خدا شفاش بده. بعدش با هم روبوسی کردیم و رفتیم.

یعنی اون قدر آدم خوشحال میشه وقتی یه مشکلی رو حل میکنه و یکی رو از مهلکه نجات میده. نمی دونم برای شما هم اتفاق افتاده یا نه. یعنی من اگه نمی گفتم دیونه است، تیکه بزرگش گوشش بود. ولی دوستم که اصلا خوبی سرش نمی شه. از اون وقت تا حالا با هام قهره.

منبع:
سخنان آنچنانی امین آقا
amin-aqa.blogfa.com

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 7:03

سلام
دامین پیام نوریها بفروش میرسد

PnuHa.ir

جهت اطلاع از قیمت و خرید به همین آدرس مراجعه و نام دامین را به اطلاعات تماس درج شده ارسال نمایید تا قیمت برایتان ارسال شود

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 196 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 14:05

نیاز به یک همکار برای شراکت در دفتر مهندسی در تهران (بدون نیاز به سرمایه)

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و مهندسین گرامی

من در تهران یک دفتر مهندسی عمران و معماری دارم . آدرس دفتر در خیابان کارگر جنوبی ، میدان قزوین ، ابتدای خیابان قزوین ، نزدیک شهرداری منطقه 11 می باشد . برای گسترش کار و افزایش درآمد ، نیاز به یک همکار دارم که به صورت پروژه ای و شراکتی 50 – 50 با هم کار کنیم . یعنی در تمامی درآمد ها و مخارج به صورت 50-50 شریک باشیم .

دفتر با وسایل و لوازم و کلیه امکانات فنی و تجهیزات رفاهی ، به صورت کامل متعلق به خودم هست و هیچ گونه هزینه رهن و اجاره وجود ندارد . برخی از وسایل و امکانات ، شامل دو خط تلفن ، اینترنت ، تجهیزات کامل و دوربین نقشه برداری ، یک میز جهت همکار ، سیستم تهویه مطبوع ، اتاق مذاکره جداگانه از اتاق کامپیوتر ها ، کتابخانه دارای تعداد زیادی کتاب مرجع و آموزشی و... می باشند .

به دلیل اینکه من خودم بیشتر درگیر امور خارج از دفتر می باشم و تنها هستم ، درآمد دفتر در حال حاضر کم می باشد و حدود 1 الی 2 میلیون تومان در ماه است . گاهی اوقات این مبلغ کمتر یا بیشتر می شود . اما در صورت همکاری مداوم و اصولی ، امکان افزایش درآمد تا مبالغ بسیار بالاتر وجود دارد .

کارهایی که در دفتر انجام می دهیم شامل طراحی و محاسبات سازه ، نقشه کشی ساختمانی ، سه بعدی سازی ، طراحی معماری ، طراحی نما ، طراحی دکوراسیون ، متره و برآورد ، طراحی سوله ، تهیه نقشه های برق و مکانیک و تاسیسات و انجام پروژه های دانشجویی عمران و معماری و... می باشند .

اما به این نکته مهم توجه داشته باشید که جهت همکاری ، فقط تسلط کامل به اتوکد و ترجیحا تری دی مکس در زمینه ساختمانی کافی است و هیچ گونه سرمایه گذاری و آوردن پول نیز مورد نیاز نیست ! تمام وسایل و سرمایه و امکانات موجود است .

شرایط لازم و ضروری مورد نیاز جهت همکاری :

- همکار آقا
- سلامتی کامل جسمی و روحی
- سکونت دائمی در تهران
- دانشجو نباشد
- تسلط به اتوکد
- امکان حضور دائمی و منظم در دفتر ( شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح تا 6 عصر )
- آزاد بودن کامل وقت و اشتغال نداشتن در محل دیگر و نداشتن هیچ گونه مشغله کاری دیگر ( توجه : در صورتی که در حال حاضر برای خود کار می کنید و برای خود آگهی و پروژه های در دست انجام دارید ، بسیار عالی است و باز هم امکان همکاری و مذاکره وجود دارد . منظور از اشتغال ، استخدام نبودن در محل دیگر است .)
- موافقت با شراکت 50-50 و نداشتن حقوق ثابت
- فعالیت و خلاقیت در کار ، به صورتی که با هم بتونیم در زمان کوتاه تری کار رو گسترش بدیم
- آشنایی با مذاکره و جذب مشتری ، خوش قول بودن و خوش قرار بودن و انگیزه بالا

شرایطی که ترجیحا باید وجود داشته باشند ، اما الزامی نیستند :

- داشتن سابقه کار شخصی و نمونه کارهای شخصی برای خود (سابقه کار استخدامی و سابقه بیمه به هیچ عنوان اهمیتی ندارد)
- داشتن ضامن معتبر یا وثیقه (به صورت مالی یا مدارک معتبر مانند مدرک ، شناسنامه ، چک ، سفته و... ) جهت به امانت گذاشتن در دفتر برای دریافت تمامی کلیدهای دفتر و گاوصندوق ها
- درآمد مورد انتظار تا حد امکان پایین
- فارغ التحصیل و دارای مدرک فیزیکی و در دسترس عمران یا معماری یا مرتبط با آن (مقطع تحصیلی اهمیتی ندارد)
- غیر سیگاری
- ترجیحا مجرد
- ترجیحا ساکن مناطق جنوب تهران
- نداشتن مشکل نظام وظیفه و سربازی (دارا بودن معافیت یا پایان خدمت)
- داشتن پاسپورت و امکان خروج از کشور ، جهت پروژه های طراحی بین المللی
- تسلط به تری دی مکس
- ترجیحا داشتن خوردو

در حال حاضر ، من در حال انجام امور اداری برای تاسیس شرکت بین المللی مهندسین مشاور و افزایش تعداد پروژه های خارج از کشور می باشم . هر کدام از دوستان و مهندسین عزیزی که افتخار همکاری با ایشان را داشته باشم ، در صورت داشتن صبر و پشتکار و استواری در کار ، انشاالله با هم آینده بسیار روشن و پر درآمدی را در پیش رو خواهیم داشت .

دوستان و مهندسین گرامی ، هر کس که تمایل به آشنایی و همکاری داره لطفا شماره تلفن ، مشخصات ، رزومه و نمونه کارهای خود را به ایمیل زیر ارسال بفرمایید تا فورا با شما بگیرم . اگر رزومه یا نمونه کار ندارید نیز مشکلی ندارد . لطفا فقط از طریق ارسال ایمیل اقدام بفرمایید . چون به دلیل مشغله کاری ، فرصت نمی کنم به این تاپیک سر بزنم و پیام های خصوصی اینجا را چک کنم .

آدرس ایمیل :

[email protected]

اگر آدرس ایمیل بالا مشاهده نمی شود ، آدرس زیر را مشاهده کنید (فاصله ها و اسپِیس های بین حروف را بردارید) :

S P D C M R @ G M A I L . C O M

اگر آدرس دوم نیز مشاهده نمی شود ، آدرس ایمیل به صورت گفتاری :

اِس پی دی سی اِم آر (اَتساین @) جیمِیل دات کام

با تشکر و سپاس فراوان

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 215 تاريخ : جمعه 7 خرداد 1395 ساعت: 21:33

طراحی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منزل به خصوص به سبک مدرن و امروزی از اهمیت زیادی در طراحی فضای داخلی منزل برخوردار است و طراحی مدرن و بسیار زیبای دکوراسیون داخلی به زیبایی هرچه بیشتر فضای منزل شما کمک میکند. امروزه طراحان چيدمان خانه سعي دارند با ترکيب عناصري از سبک هاي قديم و جديد چيدماني مدرن و نو در خانه به وجود آورند. اگر مي خواهيد چيدمان خانه تان را تغيير دهيد لازم نيست تمامي وسايل خانه و همه چيزهايي که در اختيار داريد و عمري براي جمع کردن آنها سعي و هزينه کرده ايد، را دور بريزيد. تنها کافي است با تغيير دادن يکي از وسايل، محيطي مدرن و جديد به وجود آوريد. به طور مثال اگر از ميز و صندلي غذاخوري تان خسته شده ايد يا يک نواختي خانه دلتان را زده و خواهان يک تغيير تحول آن هم با هزينه کم هستيد، مي توانيد فقط با تعويض صندلي ها يا حتي با تغييردادن پارچه روکش صندلي ها آنها را به سبکي جديد درآوريد و حس و حالي نو به فضاي خانه ببخشيد.

اين روزها که خانه ها کوچک تر و کوچک تر مي شوند و تهيه تزئينات منازل هزينه گزافي مي طلبد بايد به فکر راهکارهايي ساده و ارزان براي داشتن چيدمان مطلوب در محيط منزل باشيم. با راهکارهای ساده براي تزئين خانه آشنا شويد.

رنگ ياسي روشن از دسته رنگ‌هاي خنثي است که خطاي ديد را در فضا بيشتر مي‌کند و حس بزرگ‌تر بودن فضا را به افراد القا مي‌کند. اگر مي‌خواهيد رنگ مناسبي را براي خانه‌اي مدرن با زواياي شکسته بسيار انتخاب کنيد، رنگ ياسي را که يکي از گزينه‌هاي بسيار ايده آل و مناسب است، برگزينيد.
با استفاده از کف‌پوش‌هاي براق چوبي، فضايي ساده، مدرن و در عين حال، شاعرانه پديدار مي‌شود. در کنار مبلمان ساده و کاربردي امروزي استفاده از کف‌پوش‌هاي چوبي، جلوه‌اي طبيعي به خانه مي‌دهد و فضايي گرم و راحت براي به پايان رساندن خستگي‌هاي روزانه در خانه خلق مي‌کند. برخلاف زمينه بسيار ساده و بي‌پيرايه مخلوطي از رنگ‌هاي گرم و زيبا مانند کرم و قهوه‌اي روشن را براي مبلمان، بنفش تيره را براي پرده‌ها و فرش، ياسي و ليمويي را براي کوسن‌ها مي‌بينيد که با استفاده از اين رنگ‌ها توجه هر کسي به محدوده استراحت جلب مي‌شود. اتاق نشيمن را مي‌توانيد مملو از کوسن‌هاي رنگي کنيد تا فضاي استراحت را با ديگر فضاهاي خانه متفاوت سازيد.
چيدن مبلمان اتاق‌نشيمن به صورت دايره‌اي يا نعلي شکل، احساس در جمع بودن را القا مي‌کند و برقراري ارتباط در اين نوع چيدمان‌ها بسيار ساده‌تر و صميمي‌تر است. به‌طور معمول، اتاق‌هاي نشيمن مرکزيت دارند، اين مرکزيت مي‌تواند به‌وسيله شومينه و يا دکوراسيون - نور و يا پنجره‌اي رو به نمايي زيبا باشد. در اين تصوير ميز سبزرنگ و فرش بنفش تيره با داشتن رنگ‌هاي تند به فضاي نشيمن مرکزيت داده‌اند.
استفاده از گل و گياه در خانه‌هايي که به سبک مدرن چيدمان شده‌اند، بسيار توصيه مي‌شود، چرا که موجب تلطيف فضاي خانه با آن خطوط راست و زواياي شکننده مي‌شوند. همچنين از ديگر مزاياي استفاده گل و گياه، ارتقاي روحيه اعضاي خانواده است.

بهتر است به هر قيمتي راضي نشويد خانه تان را زيبا کنيد. اگر خانه شما در روز داراي نور کافي نيست از پرده هاي سنگين و ضخيم به بهانه شکيل بودن و شيک بودنشان استفاده نکنيد. نور خانه يکي از فاکتورهاي مهم در داشتن چيدماني زيبا و روح بخش است پس خودتان را مجبور نکنيد که از همه کليشه ها براي چيدمان خانه استفاده کنيد.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت: 16:39


تبليغات

سامانه ي پيامکي آز پي ان يوتبلیغات
فروشگاه اينترنتي آز پي ان يوخريد شارژ آز پي ان يو

میزبانی وبزمان کنونی: ۱-۳-۱۳۹۵، ۰۶:۲۴ :عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: mahdiraeisi
آخرین ارسال: mahdiraeisi
پاسخ: 1
بازدید: 4

ارسال پاسخ 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارسال پاسخ 
کسانی که از این موضوع بازدید کرده اند . . . ( آز پی ان یو )
1 کاربر زیر موضوع را خوانده اند:
mahdiraeisi (امروز, ۱۲:۴۵ :عصر)

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 272 تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395 ساعت: 22:08